Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
Son Dakika Haberler

“Asıl Sahne ve Oyunculuk Zevki Tiyatroda”84 defa okundu

kategorisinde, 25 Tem 2017 - 10:55 tarihinde yayınlandı
“Asıl Sahne ve Oyunculuk Zevki Tiyatroda”

Müzisyen, Tiyatrocu, Sanatçı Renan Bilek, “Sinemada daha kalıcı bir şeyi daha bilerek yapıyoruz. Bunlara kıyasla tiyatro oyunculuğu bir oyuncuya verdiği etki olarak da çok farklı. Asıl sahne ve oyunculuk zevki baktığımız zaman tiyatroda” dedi.

 

İNÜHABER’e konuşan Renan Bilek sinema ile dizi oyunculuğunu birbirinden ayırmadığını belirterek şunları söyledi:

 

“Sinema ile dizi oyunculuğunu birbirinden pek ayırmıyorum çünkü teknikleri aynı, çalışma süreleri farklı. Diziyi 5- 6 günde 140 dakikalık bir bölüm çekiyoruz ama sinema filmini 1- 2 ayda 110 dakikalık bir film çekiyoruz. Sinema filmi çekerken oyunculuğumuzu değerlendirip isteğe bağlı olarak tekrar aynı sahneyi oynayabiliyoruz fakat dizi çekerken böyle bir şansımız yok. Sinemada daha kalıcı bir şeyi daha bilerek yapıyoruz. Bunlara kıyasla tiyatro oyunculuğu bir oyuncuya verdiği etki olarak da çok farklı. Biz kendimizi tiyatro sahnesinde var ettiğimiz için tiyatro oyunculuğu benim için daha başkadır çünkü tiyatro sahnesindeki oyunculuk daha özgürdür. Sinema aslında oyuncunun değil yönetmenindir. Montaj ve kurgu vardır. Bu durumda sen ne oynarsan oyna yönetmen istediği gibi gösterebilir. Tiyatroda ise yönetmen seni çalıştırır ve sahne senindir. Bu da beraberinde bana daha çok oyunculuk hazzı verir.”

 

Bilek, “Bir oyunu hazırlamak ne kadar zamanınızı alıyor?” şeklindeki soruya şu yanıtı verdi:

 

“Ben son dönemde kendime ait tek kişilik oyunlar oynuyorum. Benim oyunlarımın yapım ve kurgulama aşamalarım değişebiliyor. Sahnelediğim “Aramızda Kalsın” oyunun ilk prömiyerini 30 Ocak 2012 de Ankara’da sahneledim. Pratik olarak bu oyun 2– 3 saatte çıktı. Lakin öncesinde 6 ay gibi bir süreç vardı. Cem Karaca’nın hayatını anlatan müzikal “Ömrüm” adlı oyunum var. 17 tane Cem Karaca şarkısını sahnede seslendiriyorum. Onu hazırlama ve yazıp bitirmem 1 senemi aldı, bu süreçte 5 kere yeniden yazdım. Prova süreçleri ben de uzun sürmüyor çünkü kendim yazıp kendim oynadığım için normal oyun gibi 1-2 ay prova yapmıyorum. Sahnelemeden önce kafamda prova yaptığımdan dolayı ben sadece sahne uyumu için prova yapıyorum. Sonuç olarak aslında oyunu hazırlamak oyuna göre değişmektedir.”

 

Müzikle de ilgilenen Bilek, konuyla ilgili, “Müziğe olan ilgim aslında bakarsak tiyatrodan eski. Aslında hep müzisyen olmayı düşündüm fakat sahne bilgimin olmayışından ve sahnede bir duruşumun olması gerektiğini bildiğim için tiyatroya başladım. Zaman içerisinde hocalarımın önerisi, yaptığım işten zevk almamla beraber tiyatroya devam ettim ve kendimi oyuncu olarak buldum. Oyuncu olmam müziğe olan ilgimi hiçbir zaman azaltmadı. 1999 yılında çıkarmış olduğum bir Rock albümüm var. Bu albüm dışında çok şarkım var. Birçok sektöre müzik yaptım ama artık sadece kendi işlerimi yapıyorum.  Aramızda Kalsın oyununda dört tane şarkı seslendiriyorum. Bunlar sırasıyla; Barış Manço’dan Kol Düğmeleri, Cem Karaca’dan Ömrüm, Georges Moustaki – Le Meteque Türkçesini Tanju Okan’ın söylemiş olduğu Hasret ve son olarak kendi bestem olan bir şarkı ile final yapıyorum” dedi.

 

Oyunculuk yapmanın zor olduğunu kaydeden Bilek, “Bizim zamanımızda Ferhan Şensoy’a gittiğim zaman sınav yaptı, sınava girdim ve seçildim.  Sonrasında çalışmalara katıldım. Ben nöbetçi tiyatro öğrencisi oldum.  Orada eğitim aldım ve bunun için bir bedel ödemedim. Ustanın tek şartı vardı; o da devamlılıktı. Ben de tiyatro için zaman ve emek harcadım. Şimdi öyle bir yere gelindi ki; artık gençler oyuncu olmaktan ziyade televizyonda bir dizide yer alıp ünlü olmak derdinde oldukları için böyle bir piyasa oluştu. Buna karşılık birçok usta da parası ile eğitim vermeye başladı. İş artık eski düzenini yitirdi. Tiyatroya gönül veren insan sayısı da azaldı. Bu iş sahne üzerindedir. Sahne üzerine çıkabilecekleri her türlü ortam ve iş doğrudur. Bu iş pratikte öğrenilir, mutlaka yardımcı olacak birileri vardır ama denemeden hiçbir şey öğrenemezsiniz. Bunun içinde çok koşturmak, severek çalışmak gerekir çünkü sevdiğin her şeye katlanırsın” ifadelerini kullandı.

Haber Editörü : Tüm Yazıları
Yorumlara Kapalı
bodrum escort